Relacja z największego konwentu online, Kwarantankonu.


Czy mówiłem wam, że jest epidemia koronawirusa? Eee, znowu zaczynam Lol. Co można robić w takim czasie grać, czytać mangi, a może wybrać się na konwent? Tylko jak?

Wbrew pozorom jest to bardzo proste. Grupa zapaleńców skrzyknęła się i zrobiła prawdopodobnie pierwszy konwent online w Polsce. Akcja ta zaczęła 21 marca i dziś się skończyła. Jestem pod szczerym wrażenie nad tym co zrobili. Sam jeżdżę od kilku lat na tego typu imprezy. Możecie przeczytać o tym na moim blogu.
Źródło: Grupa Fb Kwarantankon Program

Znając doskonale tego typu wydarzenia zastanawiałem się jak to będzie wyglądać w wersji sieciowej. Nie będę ukrywał, że miałem pewną koncepcję dotyczącą organizacji tej imprezy. Napiszę wam krótką relację z pierwszych dni. 

Wszystkie punkty programu będą przedstawione losowo, co w sumie i tak nie wpłynie na ten artykuł. Na samym początku dostałem zaproszenie na to wydarzenie od Katarzyny Bórzyńskiej-Staszkiewicz bez, której bym nawet nie wiedział, że coś się takiego szykuję. Serdeczne dzięki za info.

Organizatorzy ewentu założyli parę grup. Niewiele się zastanawiając zapisałem się do wszyskich. W tak zwanym Sleepingrom działy się naprawdę niezwykłe rzeczy. Fakt, że do dyspozycji ludzie mieli tylko posty w żaden sposób ich to nie ograniczyło. Śmiem napisać, że nawet pobudziło.

Liczba powiadomień z tej grupy szła jak lawina. Spróbuję wam to zobrazować. Wyobraźcie sobie, że jesteście w bardziej tradycyjnej wersji sypialni na konwencie. Co się normalnie widzi? Oprócz ludzi stawiających namiot i robiących gofry? (to nie żart ludzie są naprawdę zdolni) dziesiątki karimat, śpiworów i plecaki.
Źródło: Grupa Fb Kwarantankon Program
Teraz dodajmy do tego obrazu bardzo, ale to bardzo nakręconych pozytywną energią ludzi „cierpiących” na ADHD. Wyjdzie z tego chaos w którym każdy będzie chciał się zanurzyć choćby na chwile. Sam się dałem ponieść i nie żałuję.

Przyszedł pierwszy dzień na Fb jest informacja o discordzie. Początkowo sądziłem, że będą tam kanały na których odbędą się poszczególne panele. Ku mojemu zaskoczeniu i odczytaniu programu do końca dowidziałem się przypadkiem, że będzie to miało zgoła inną formę. A mianowicie będzie to w postaci dyskusji w komentarzach pod postem.  

Pierwszy panel był Manga i Anime Akcyjniaki prowadził Michał Lityński. Pamiętam jak dziś jak ludzie zareagowali na Discordzie. Zwyczajnie i jednoznacznie olali to robiąc swój własny punkt programu. Sam Michał się tym nie przejął i prowadził dalej dyskusje w komentarzach w grupie na FB.
Źródło: Grupa Fb Kwarantankon Program
Kolejną atrakcją była Pogadanka o cosplayu i nie tylko tym razem prowadzącą była Akatsu Cosplay Nook. Akatsu-chan zdecydowała się na ciekawszą formę przeprowadzenia dyskusji. Postawiła na live w którym można było płynie komunikować z uczestnikami spotkania. Wiadomo, że nie każdy ma w domu odpowiednie łącze i sprzęt do tego i jak najbardziej doceniam trud włożony w przygotowanie takiego spotkania.

Akatsu sporo omówiła w kwestii dotyczących cosplay'u, choć teraz i tak nie pamiętam. No trudno, ale jestem przekonany, że nie był to zmarnowany czas.

Na klasycznym konwencie przechodzi się od sali do sali lub idzie na do gamesroom lub czegoś w tym stylu. Tutaj tego wszystkiego zabrakło. Zmieniło to całkowicie odbiór i podejście, czy też zrobienie przerwy po kilkugodzinnym „maratonie”. Najbardziej brakowało mi ludzi, których się mijało w halach, gwaru rozmów i aktywności jakie uczestnicy robili w poszczególnych sektorach bez tego jakoś nie mogłem poczuć tej magii.
Źródło: Grupa Fb Kwarantankon Program
Nie traktuję tego jako wady, ale jest to rodzaj tęsknoty za miejscem, gdzie są sami swoi. W sumie biorąc udział w tym konwencie poczułem pierwszy raz skutki kwarantanny. Ironia losu można powiedzieć.

Wracajmy jednak do dalszej części programu. Na wieczór przygotowano w mojej jakże subiektywnej ocenie dwa mega hity. Demonologia Słowiańska   poprowadzoną przez Xweetus, nauczył mnie jak i resztę osób ważnej rzeczy gwóźdź miedziany jest dobry na potwory i poborców podatkowych. (śmiech). No, a teraz już bardziej na serio.

Omówił wiele znanych demonów z wierzeń słowiańskich. Naprawdę dobrze się go słuchało, a ludziska zdawali na live sporo pytań. Atmosfera była naprawdę przednia i chciałoby się powiedzieć, aby trwało jak najdłużej. Na szczęście na następny dzień odbyła się druga część i było równie ciekawie.
Źródło: Grupa Fb Kwarantankon Program
Ostatnim punktem programu był stream prowadzony przez rekordzistę najdłuższego grania non stop (136 godzin 3 minuty i 30 sekund), a mowa tu o Hubercie "Gordonie" Blejchu. Wyjątkowo otwarty człowiek. Nawet nie spodziewałem się że tyle problemów można mieć w czasie takiego wzywania. Najbardziej uciążliwym dla mnie by było mieć piec przy nogach, a lodówkę u góry. Musicie wiedzieć, że hale na PGA są wietrzone przez noc.

Chętnie bym „został” dłużej, ale urlop mi się skończył i nie mogłem już brać udziały w konwencie. Oczywiście nie był to jedyny powód prowadzenie bloga i FB też robi swoje. Nim jednak opuściłem „symbolicznie” ten konwent online zahaczyłem o parę rzeczy. (Jak to jak ;p)

Załapałem się rzutem na taśmę na turniej Hearthstone Kwarantankon by Team. Zmagania zawodników był spore, a czas jaki poświęcono na zawody był naprawdę długi, bo aż parę godzin. Sam nie doczekałem końca, bo jakoś straciłem nim zaingerowanie.

Źródło: Grupa Fb Kwarantankon Program
Przedostatnim punktem z tej relacji będzie wystąpienie Marcina „Dredu” Regulskiego z portalu Oni On I Gry. Tematem pogadanki było prowadzenie sesji rpg przez neta. Wiedziałem, że ludzie spotykają się na takich posiedzeniach, ale nie sądziłem, że działa to tak prężnie w Internecie. Prowadzący szeroko omówił poszczególne wątki jak koszty, komunikator, czy dawanie efektów specjalnych w czasie sesji. Jeśli ktoś jest zainteresowany taką formą spędzania czasu to koniecznie zajrzyjcie na ich FB.        

Zapomniałbym jeszcze o jednym punkcie, który wiąże się ściśle z ostatnim. "Wężoszczury - czyli życie z fretką" by Lynx. Nie będę owiał w bawełnę wspominam o tym tylko dlatego, że przez tą pogadankę trafiłem na wieczorki anime, które mi najbardziej przypadły do gustu. Początkowo miała je właśnie prowadzić Lynx, ale z powodu złośliwości sytemu jej PC lub net nie dał rady i pałeczkę przejął DeJwiji.

Muszę go pochwalić za bardzo dobry dobór filmów. Co prawda obejrzałem tylko część, bo wszystko zaczynało się wieczorem. Bawiłem się naprawdę świetnie. W pewnym momencie zaniedbywałem swoje redakcyjne prace, aby się załapać na seans, tak to wciągało. Pod spodem podaję listę tytułów jakie leciały.
Poniedziałek 23.03.2020
1) Kokoro ga Sakebitagatterunda (The Anthem of the Heart)
2) Kimi no nawa (Your Name)
3) Bleach: Memories of Nobody
4) Koe no Katachi (The shape of voice)

Wtorek 24.03.2020
1) Sakasama no Patema (Inverted PAtema)
2) Kotonoha no Niwa (The Garden of Word)
3) Paprika
4) Hoshi no Ou Kodomo (Children who Chase Lost Voices)
5) No Game, No Life: Zero

Środa 25.03.2020
1) Toki wo Kakeru Shoujo (Girl Who Leapt Through Time)
2) Planetarian Hoshi no Hito (Planetarian: Storyteller of the Stars)
3) Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away)
4) Neko no Danshaku, Baron (Baron: The Cat Returns/ Narzeczona dla kota)
Czwartek 26.03.2020
1) Tonari no Totoro ( My Neighbor Totoro)
2) Hal
3) Hotarubi no Mori e

Piątek 27.03.2020
1) Uchiage Hanabi, Shita kara Miru ka? Yoko kara Miru ka? ( Fireworks, Should We See it from the Side or the Bottom?)
2) Kimi no Suizou wo Tabetai ( I Want to Eat Your Pancreas)
3) Nerawareta Gakuen (Psychic School Wars)
4) Nekojiru-so (Cat Soup)

Sobota 28.03.2020
1) Hauru no ugoku shiro (Howl's Moving Castle)
Niedziela 29.03.2020
1) Mononoke Hime ( Princess Mononoke)
2) Heisei Tanuki Gassen Ponpoko (Szopy w natarciu)
Poniedziałek 30.03.2020
1) Sayonara no Asa ni Yakusoku no Hana wo Kazarou (Let's Decorate the Promised Flowers in the Farewell Morning)

Na tym kończę tę relacje. Konwent dziś się kończy, wielka szkoda. Wszelkie informacje dotyczące konwentu znajdziecie na grupie Kwarantankon Program. 

A wy siedzicie w domu, a może dalej chodzicie do pracy? Jak twoim zadaniem wyszedł ten konwent? Napiszcie w komentarzach, co o tym sądzicie. 
   
Mała aktualizacja. Skoro już impreza kończy to przyznaję złoty medal i serdecznie dziękuję wszystkim za pracę jaką włożyli w organizację tego wydarzenia.

Udostępnij:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Czytelnicy

Wyświetlania